Gavi di Gavi ‘Rovereto’ 2010

Laat ik ons eens op een mooie fles wijn trakteren, dacht ik, toen ik met een vriend bij een Amsterdamse Italiaan neerstreek. Hij lust alleen wit dus dat maakte het al iets makkelijker. Om nou meteen een Antinori van 60 eu te laten ontkurken ging me wat ver dus werd het er een met een medium prijs. Tenminste, medium op de wijnkaart. 30 euro is toch nog altijd een bedragje.

Gavi di Gavi Rovereto 2010 van Picollo Ernesto. Een wijn uit de Italiaanse Piemonte van de cortese-druif. Om precies te zijn ‘cortese del comune di Gavi’. Mooi.
Een licht verteerbare, schone wijn met wat zoet. Iets teveel naar mijn smaak. Soit.
Je proeft meteen: goed gemaakt. Maar er ontbrak iets. Spanning. Het was een beetje te braaf, geen opduikend kruidje of mineraliteitje. Laten we zeggen, het was geen ontdekwijn. Maar het dronk wel lekker weg. En daar ging het om. Ouwehoeren, wijntje erbij en daarna nog even ergens afpilsen. Wat we ook tot in de late uurtjes hebben gedaan.

Geweldig gegeten overigens: www.restaurantpalladio.nl

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Eten & Drinken, Gedronken, Restaurant, wijn

Geef een reactie

