Gedronken/Niels van Laatum

Vrienden van de goede wijn

vinamies
Ik bevind me in een fase van mijn leven die voor een groot deel bepaald wordt door mijn twee jongens (4 en 6). En da’s helemaal niet erg. Want de – voornamelijk door mijn vrouw – op het schoolplein opgedane nieuwe vriendschappen met enkele van de vele andere ouders resulteren in menig ‘kinderfeestje’ (lees: een goed excuus voor slemppartijen door losgeslagen vaders en moeders).

Gelukkig bevind ik me in een omgeving waar deze mensen gevoel hebben voor stijl en smaak. Kortom, het is er goed toeven op die fuifjes: kinderen worden zonder toezicht de straat op gestuurd (die grissen we wel weer mee als we naar huis zwalken) en de gastheer of -dame zorgt voor mooie happen en een goed glas wijn. Laatst had ik het genoegen twee zeer aangename rode wijnen te mogen proeven bij zo’n verjaardag. Hoewel de 2005 Merlot van het Chileense wijnhuis Casas Patronales en de 2004 Cañus Verus uit de Spaanse Toro-streek uit verschillende werelddelen afkomstig zijn, vallen ze in dezelfde smaak-range. Vol en rond zonder zwaar te zijn. Heerlijk. Als ik me niet vergis komen beide wijnen van de Warmondse wijnkenners Les Vinamies. (Als ik me wel vergis dan kun je via hen in ieder geval prima wijnen bestellen en wijnproeverijen boeken of er aan deelnemen.)

Tip 1: Ga niet na een glas of vijf nog twee uur staan (proberen te) tennissen
Tip 2: Check eerst of er geen X-rated movies tussen je vakantiefilmpjes staan wanneer je deze spontaan op je laptop afspeelt voor het verzameld publiek, inclusief opa’s en oma’s

Geef een reactie

