evenement/Gespot/Internet/wijn

330 dronkaards die over wijn lullen

Van het bestaan van sommige dingen heb je geen flauw benul. Goed, ik snap dat er mensen zijn die bloggen over wijn. Ik ben er tenslotte zelf zo een. Ook begrijp ik dat meerdere mensen dat doen. Maar dat die samenkomen, in een conferentie van wijnbloggers, dat is nieuws voor mij.
Ongeveer een week geleden vond in Charlottesville, VS, de 2011 North American Wine Bloggers Conference plaats. 330 zelfbenoemde onlinewijnschrijvers kwamen drie dagen samen om te congresseren, te dineren en wijngaarden te bezoeken. Zouden ze dan alle 330 een stukkie over het zelfde hebben gepost, de volgende dag? Interessante vraag. Maar nog interessanter, zou zoiets in Nederland ook kunnen bestaan? En zo ja, om hoeveel mensen zou het gaan? Liefhebbers die op internet een regelmatige uitlaatklep vinden om over hun wijnavonturen, -kennis en -veroveringen te pochen. Misschien vooral voor zichzelf (ik sluit mezelf niet uit). Het zou een armoedige bijeenkomst van een man of dertien worden in dorpscafé Het Bruine Paard, ben ik bang.
Goed.
Dat niet iedereen gecharmeerd is van slap gelul (of geschrijf) over wijn, was als reactie op de Amerikaanse wijnbloggersconferentie overduidelijk: ‘so 330 self-proclaimed wine bloggers???? sounds like 330 drunks that talk bull$h!t about drinking.’

Geef een reactie

