Importeur/Lifestyle/wijn

Wijn en goede doelen

Longridge restaurant, Zuid-Afrika

Maatschappelijk verantwoord drinken‘ is de titel van mijn nieuwste column op By The Grape. Ik doel hiermee op de inspanningen van wijnhuizen om de wereld om zich heen te verbeteren. Dat kan zijn door biologisch of biodynamisch druiven te telen. Door na te denken over minder belastende verpakkingen of transportmogelijkheden. Of door direct de factor mens te steunen. Kortom, drink je hun wijn dan doe je goed.
Het Zuid-Afrikaanse Longridge Wines doet dat in samenwerking met het Medical Knowledge Institute (MKI). MKI is een not-for-profitorganisatie die preventie door educatie als speerpunt heeft. Omdat kinderen in townships soms sterven aan (ogenschijnlijk) onschuldige kwalen als diarree. Een hartverwarmend initiatief.
Longridge is sinds 2006 in Nederlandse handen en bevindt zich in de Stellenbosch-regio. Verbunt Wijnkopers zet de wijnen in Nederland in de markt en levert aan groothandel, wijnspeciaalzaken/slijters en horeca. Longridge is daarnaast de huiswijn van Sandton Hotels, een collectie unieke kwaliteitshotels die het MKI ook van harte ondersteunt. Als consument kun je terecht bij de Wijnkring, een samenwerkingsverband van zelfstandige slijters en wijnspeciaalzaken. Dezelfde Wijnkring heeft Longridge vanwege haar bijzondere verdienste verkozen tot haar persoonlijke Wijnhuis van het Jaar 2011. Longridge wijnen zijn voor u en ik nu extra voordelig te koop. De actie loopt van 15 september t/m 4 november 2011.
Zo, mijn portie maatschappelijk verantwoord schrijven zit erop. Nu is het tijd voor MVD. Proost.

3 thoughts on “Wijn en goede doelen

  1. Beste Niels, dierbaar dat jij over de relatie Longridge / MKI hebt willen schrijven. Ja, het is bijzonder dat dit prestigieus wijnhuis achter de missie van het MKI staat. Niet alleen het wijnhuis maar ook het prachtige restaurant “Johan’s @ Longridge” geloven dat de vele eenvoudige ziekten in de townships van Zuidelijk Africa te verkomen zijn door Educatie.
    Naast mijn werk in Zuid Afrika geniet ik natuurlijk ook van een heerlijke Longridge Merlot en geniet ik als het kan van de heerlijke keuken van Chef Kok Marissa Chandansing.
    Dus blijf Longridge promoten, uiteindelijk help je het werk van MKI.
    Harold Robles, Founder MKI

  2. Beste Niels,
    Eind november ga ik met Harold op reis naar Zuid-Afrika en ik hoop 30 november aanwezig te zijn bij de opening van restaurant Johan’s om daarna ook nog de Longridge Winery te gaan bezoeken. Als ik de foto’s moet geloven ziet het er prachtig uit.

    M.v.g. Berend Cornel

Geef een reactie

