Gespot/wijn

Wine rocks!

Lemmy says: drink!

Rood is het nieuwe zwart. Wijn is de nieuwe wodka. Als oprechte metalhead drink je geen bier of sterke drank. Nee, met wijn is het schijnbaar het beste headbangen.
Het was al even bezig, maar nu is het toch echt een trend. Rockbands die een ‘eigen’ wijn uitbrengen. Iron Maiden deed het al drie jaar geleden met Eddie’s Evil Brew, onlangs zijn ook Train (drops of jupiter), AC/DC en Motörhead begonnen met het uitbrengen van wijn als onderdeel van de merchandisemachine. De laatste heel toepasselijk met een zware, zwarte Australische shiraz.

Les Claypool presents: Claypool Cellars

Ten slotte, één van mijn helden: Les Claypool, bassist/zanger van de legendarische band Primus. Hij runt zijn eigen Claypool Cellars in Sebastopol, California. En op een of andere manier vermoed ik dat zijn wijn (Russian River Valley Pinot Noir) ook de enige is die echt de moeite waard is. Maar zeker weten doe ik het niet. Kom er maar eens aan, aan dat spul. Misschien toch maar eens die kant op?

Maar wat is dat dan, met dat uitstervende ras metalgoden en hun wijnfetisj? Is het de leeftijd? Ik mag hopen van niet. Aan de andere kant, als hun fans – waarvan een deel stukken jonger is dan zijzelf – de smaak voor wijn hierdoor te pakken krijgen, dan is dat voor mij reden genoeg. Maar ik geloof nooit dat dát de achterliggende gedachte is.

Geef een reactie

